کهف

برای دوباره نامیدن اشیاء

کهف

برای دوباره نامیدن اشیاء

این را گفت و بعد از آن به ایشان فرمود: دوستِ ما ایلعازر در خواب است، اما می‌روم تا او را بیدار کنم.
شاگردان او را گفتند: ای آقا، اگر خوابیده است، شفا خواهد یافت.
امّا عیسی درباره‌ی مرگِ او سخن گفت، و ایشان گمان بردند که از آرامشِ خواب می‌گوید. آن‌گاه عیسی به‌طورِ واضح به ایشان گفت که ایلعازر مرده است.

(یوحنا ۱۴-۱۱:۱۱)

طبقه بندی موضوعی

بایگانی

آخرین مطالب

  • ۰۳/۰۱/۲۱
    .
  • ۰۲/۱۲/۱۸
    .
  • ۰۲/۱۲/۰۹
    .
  • ۰۲/۱۲/۰۷
    .
  • ۰۲/۱۲/۰۵
    .
  • ۰۲/۱۲/۰۴
    .
  • ۰۲/۱۲/۰۲
    .
  • ۰۲/۱۱/۲۸
    .

آخرین نظرات

خطر مرگ [یادداشت شخصی]

پنجشنبه, ۳ تیر ۱۳۹۵، ۰۳:۱۷ ب.ظ

من همیشه در طول زندگی ام، گمان می کرده ام که از مرگ نمی ترسم. و تنم را همیشه برای مرگ آماده نگه داشته بوده ام. اما حالا دارم فکر می کنم که برعکس. چطور می گویم که از مرگ نمی ترسم، ولی وقتی که صدای زنگ گوشی می آید و می روم و می بینم پیام ایرانسل است، اینگونه آشفته و اندوهگین می شوم؟ من از مرگ می ترسم. شاید چون بزرگتر شده ام و زنده تر.

و دل بسته تر
۹۵/۰۴/۰۳
عرفان پاپری دیانت

زندگی

عشق

مرگ

یادداشت شخصی

نظرات  (۱۴)

۰۳ تیر ۹۵ ، ۱۵:۲۰ محمدجواد گلشن
متوجه نشدم
 پیام ایرانسل چه ربطی به مرگ داره؟
پاسخ:
همه چیز به همه چیز ربط دارن. اگرکه رابط باشی
۰۳ تیر ۹۵ ، ۱۵:۴۰ اقا مهندس
خخخخخخخخخ
میدونید طراحان کنکور هم همینجوری به هم همه چیرو ربط میدن
اما من واقعا گرفتما منظورتون رو
به وبلاگ منم سربزنید
پاسخ:
:/
۰۳ تیر ۹۵ ، ۱۹:۳۹ محمدحسین توفیق‌زاده
آقا مهندس ما هم یه چیزایی رُ به هم ربط می دیم.
بیاید منظورِ ما رُ هم بگیرید :|
پاسخ:
نمی دونم کی هستی و کجایی
اما یه روز پیدات می کنم
و منظورتو واقعا می گیرم...!
وَالْعَصْرِ
 ﺳﻮﮔﻨﺪ ﺑﻪ زمان، (1)

إِنَّ الْإِنسَانَ لَفِی خُسْرٍ
که به راستیً ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺩﺳﺘﺨﻮﺵِ ﺯﻳﺎﻥ ﺍﺳﺖ(2)

إِلَّا الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ
 ﻣﮕﺮ ﻛﺴﺎﻧﻰ ﻛﻪ ﮔﺮﻭﻳﺪﻩ ﻭ ﻛﺎﺭﻫﺎﻯ ﺷﺎﻳﺴﺘﻪ ﻛﺮﺩﻩ ﻭ یکدﻳﮕﺮ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺣﻖّ ﺳﻔﺎﺭﺵ ﻭ ﺑﻪ ﺷﻜﻴﺒﺎﻳﻰ ﺗﻮﺻﻴﻪ ﻛﺮﺩﻩ ﺍﻧﺪ.(3)   
پاسخ:
انسانِ زنده، در زیانه. زیانِ زمان
کسی که دستخوش زیان نیست، مرده ست.
موتوا قبل ان تموتوا
آره، مردن.
اما مردن از راه آیه سوم.
پاسخ:
وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ
صبر بر چی؟
این جا اول به حق سفارش کرده بعد به صبر. یعنی بعد از این که حق رو فهمیدید، سختی های زندگی کردن بر اساس حق رو تحمل کنید و بر دشواری هاش صبر کنید.
فهمیدن حق آسونه، اما فهمیده زندگی کردن سخته... انسان تا زمانی که نمی دونه درد می کشه، اما زمانی دردش عمیق تر میشه که می دونه اما عمل نمیکنه. و این عمل نکردن به خاطر سختی عمله. این آیه میگه بر سختی این عمل صبر کنید.
پاسخ:
خوب این فهمیدن حق و تحمل کردنِ سختی های زندگیِ براساسش خودش دردناکه
توی آیه میگه که إِنَّ الْإِنسَانَ لَفِی خُسْرٍ الا کسانی که...
علاوه بر اون
چیزی که من گفتم ارتباطی با رنجِ زندگیِ حق مدارانه نداشت(البته که بی ربط هم نیست)
رنجِ از دست دادنه
آره. به طور کلی پذیرش بار مسئولیت حق و تبعاتش دردناکه. اما دردیه که مورد (حق شناسی) واقع می شه:
 الاسراء
وَمَنْ أَرَادَ الْآخِرَةَ وَسَعَىٰ لَهَا سَعْیَهَا وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَأُولَٰئِکَ کَانَ سَعْیُهُم مَّشْکُورًا
 ﻭ ﻫﺮ ﻛﺲ ﺧﻮﺍﻫﺎﻥ ﺁﺧﺮﺕ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻧﻬﺎﻳﺖ ﻛﻮﺷﺶ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﻯ ﺁﻥ ﺑﻜﻨﺪ ﻭ ﻣﺆﻣﻦ ﺑﺎﺷﺪ ﺁﻧﺎﻧﻨﺪ ﻛﻪ ﺗﻠﺎﺵ ﺁﻧﻬﺎ ﻣﻮﺭﺩ ﺣﻖ ﺷﻨﺎﺳﻰ ﻭﺍقع ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ(19)

اگه رنج حق رو بفهمی، دیگه از دست دادن زندگی برات دردناک نیست. در واقع رنج کنونی ات رو با رنجی عوض می کنی که مورد شناسی واقع میشه.
پاسخ:
این ایده رو قبول دارم
.
بسوخت حافظ و کس حال او به یاد نگفت
جمله آخر: حق شناسی*
۰۴ تیر ۹۵ ، ۰۱:۰۰ محمدجواد گلشن
پست مدرنی جواب نده. یه جور بگو ما هم بفهمیم!
پاسخ:
شوق (زندگی)در تو به وجود میاد و میری سمت گوشی. می بینی که پیامِ بی ربط اومده. شوقت سرکوب میشه (مرگ)
۰۴ تیر ۹۵ ، ۱۳:۳۶ محمدجواد گلشن
این از اون تمثیلای خیال بندای مال اواخر سبک هندی بودا....
پاسخ:
شاید...یه نسخه ی فلج و درجه چندش البته :))
۰۴ تیر ۹۵ ، ۱۹:۵۱ محمدجواد گلشن
از لحاظ پیچیدگیش عرض کردم :)
پاسخ:
هووم
به عقیده ی من با ایرانسل روابط عاطفی برقرار کنید. اینطور زندگی مستدام خواهد بود. :(
پاسخ:
من همونم که یه روز
می خواستم دریا بشم
: ( *
پاسخ:
:))
: ) *  :|| ;/
پاسخ:
:))

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی